Továbbra is gyárt majd okostelefont az LG. A kérdés csak az, hogy meddig?
Az elmúlt években rengeteg tényező hozzájárult ahhoz, hogy egyre élesebbé váljon a piaci verseny az okostelefonokat gyártó elektronikai cégek közt. A folyamatos innovációk mellett az egyre inkább versenyképes kínai telefonok megjelenése is felpörgette a mókuskereket, a tempónak pedig úgy tűnik, az elkövetkező években egyre nagyobb nevek eshetnek áldozatul.
Az LG például évek óta veszteséges a mobilgyártás piacán, és az elmúlt időszakban a Sony teljesítménye sem nevezhető sikertörténetnek.
A kérdés, hogy a két vállalat képes lesz-e felvenni a boxkesztyűt az egyre szaporodó kihívókkal szemben, és a kiütés előtt újból talpra állva visszatornázni magát a mobilgyártó vállalatok élvonalába?
2019-ben is siralmas évet zárt az LG
Úgy tűnik, a szórakoztató elektronikai cikkek iparában élen járó LG Electronics mobilgyártás terén kifejezetten szerencsétlennek mondható. A vállalat telefonokkal foglalkozó divíziója évek óta komoly veszteséget termel.
Olyannyira, hogy a tavalyi év harmadik negyedére eladásai nem kevesebb, mint 24,5%-al csökkentek. Ez az egyre élesedő piaci versenyben pedig nem csak kellemetlen, de akár végzetes eredménnyel járó visszaesés is lehet.
Az cég gyenge teljesítménye főleg a készülék magas árának, valamint a kínai riválisok egyre komolyabb felzárkózásának köszönhető. Illetve az is hozzájárult a kiadások növekedéséhez, hogy az LG készülékek gyártását tavaly év elején elkezdték átköltöztetni Vietnámba, ami komoly anyagi megterhelést jelentett a vállalatnak.
Új stratégiával készülnek
Azt, hogy az LG hogyan szeretné egész pontosan feltornázni magát arra a szintre, hogy újból visszatermelje a korábbi bevételkiesést, pontosan nem tudni. Azonban a cég vezetősége megerősítette, hogy továbbra sem szeretnének lemondani az okostelefonok gyártásáról.
Olyannyira nem, hogy 2021 végére szeretnék újra felvirágoztatni az egyébként összességében szép profitot termelő LG Electronics jelenleg kevésbé virágzó, mobilos részlegét.
Hogy hogyan, azt pontosan nem tudni, hiszen a szóvivő mindössze annyit nyilatkozott a témával kapcsolatban, hogy a profit növelése érdekében leginkább a termékkínálat szélesítésére szeretnének koncentrálni.
Kérdés azonban, hogy ez valóban segít-e, és sikerülhet-e 2021-ig az LG-nek kilábalnia a válságból. A cég ugyanis a tavalyi évet is optimistán indította, stratégiái azonban valamiért mégis besültek.
Arról már nem is beszélve, hogy négy évvel ezelőtt hasonlóan válságos helyzetből kellett kimászniuk, ami akkor sikerült, ellenben nem biztos, hogy másodjára is kivitelezhető.
Nem az LG az egyetlen
A tavalyi évet a nagy telefongyártó cégek közül nem csak az LG zárta a profit visszaesésével. A Sony sem teljesített például jól az elmúlt években, hiszen az Xperia telefonok eladása a 2011-es adatokhoz képest a tavalyi év végére tíz százalékra esett vissza.
Ez azt jelenti, hogy míg az évtized elején 40 millió Sony okostelefon talált gazdára, addig ez a szám 2020-ra már csak 4 millió környékére tehető.
Éppen ezért az Xperia 1-ből a cég már alapvetően keveset gyártott, és a korábbi készülékeikhez képest egy nehezebben beszerezhető mobilról beszélünk.