Kosár ikon
A terméket hozzáadtuk a kosaradhoz
Bezárás
termék képe
Részösszeg
Összesen a kosárban
Irány a kosár
Tovább nézelődök
Ezeket is ajánljuk neked
Menü
Kedvencek
Keresés
Kosár
Vissza Vissza
close
Menü
Smartdiszkont
bezárás
Smartdiszkont
Üdv! Kérjük, jelentkezz be.
Bejelentkezés
Tesztelés alatt a Microsoft felhő alapú játékszolgáltatása

Tesztelés alatt a Microsoft felhő alapú játékszolgáltatása

Mi az a játékstreaming?

 

A felhőalapú játékszolgáltatás az online videószolgáltatásokhoz hasonló szerepet kíván betölteni: bárhol és bármikor képesek legyünk játszani a kedvenc játékunkkal akár a telefonunkon keresztül is. Ha azt mondjuk, hogy a jelenlegi játékkonzoloknak van egy korlátja, amit nem képesek átlépni a fogyasztói igények irányában, akkor egészen biztosan a helyhez kötöttséget emelhetjük ki. Erre kíván választ adni néhány nagyobb tech. vállalat, akik az online alapú játékszolgáltatásokkal kísérleteznek (Google Stadia, Nvidia).

 

Ha játék és Microsoft, akkor Xbox! Vagy mégsem?!

 

Jelenleg világszerte több százezer játékos próbálhatja ki az xCloud teszt verzióját, ami a Google Stadia vetélytársa lehet majd a jövőben. Azonban Phil Spencer, az Xbox vezére óvatos lelkesedésre intette a rajongókat, mert elmondása szerint a Microsoftnak sosem volt terve a játékkonzolját teljes mértékben helyettesíteni egy felhőalapú szolgáltatással. Az xCloud funkciója sokkal inkább az lehet majd, hogy a felhasználó akárhova magával tudja vinni a játékát, és bárhol legyen, ha van internetkapcsolata, a telefonjáról is tudjon játszani. Játékminőségben és élményben viszont a jelenlegi állapotok alapján a felhő alapú szolgáltatás nem lehet kihívója a fizikai konzoloknak.

 

A Google is szenved vele

 

A Google Stadia 2019-ben indult útjára azzal a céllal, hogy betörjön a játékiparba és meghatározó tényezővé váljon a klasszikus konzolgyártók mellett. Amellett, hogy jelenleg például Kelet-Közép-Európában (közte Magyarországon) nem elérhető a Stadia szolgáltatása, a meglévő piacokon sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A felhő alapú játékszolgáltatás egyelőre komoly technikai akadályokba ütközik, amelyet nehéz áthidalni olyan eszközök nélkül, mint a játékkonzol, amik fizikailag a játékosnál van. Jelenleg a felhőt jelentő szerverek és a felhasználók között lévő távolság játék minőségének rovására megy. Amennyiben a játékos ugyanazt a játékélményt (képi, hangi stb.) szeretné elérni, mint a Playstation, Xbox vagy Nintendo kozoloknál, a legnagyobb valószínűséggel csalódni fog a streaming szolgáltatásokban. Ráadásul a streamelt játék esetén is érdemes megvenni a gyártó kontrollerét, illetve egyéb eszközök teszik lehetővé, hogy pl. televízión játsszunk. Vagyis egyelőre a magas színvonalú, garantált játékélmény biztosítására a konzolok képesek. Erre utalt Phil Spencer is, amikor azt mondta, hogy nem tartja valószínűnek, hogy az Xbox Series és a PS5 az utolsó konzolok lennének, hiszen a jelenlegi technológiai szinten egyetlen szerverszolgáltató sem tudja garantálni azt az adatátviteli sebességet, ami biztosítaná ugyanazt a játékminőséget, mint a konzolok.

 

Streaming nélkül is van élet

Habár a felhőalapú játékok csúcsszínvonalra fejlődése még várat magára, a játékgyártók gondoskodtak a mobilhasználókról is. Az Androidos és az iOS rendszerű készülékekre is bőséggel készülnek játékok, és bár az igazi gamerek fanyaloghatnak az egyszerűbb kivitelezésű programokon, mégis aki kattogni szeretne útközben a tömegközlekedésen, vagy a tanórák közötti szünetben, esetleg csak kikapcsolná az agyát egy kis akcióval, bőséges választékot talál a készülékek webáruházában. A komolyabb témákra pedig továbbra is marad a konzol vagy az izom PC, ami egyáltalán nem tragédia, hiszen most is azt használjuk és szeretjük nagyon.