ÁSZF

Felhasználói feltételek

 

Általános szerződési feltételek A jelen ÁSZF tartalmazza a http://smartdiszkont.hu/ (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint: 

A Webáruház címe: http://smartdiszkont.hu/
 

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév / Név: JACKAL HUNGARY KFT.
Telephely, elállás esetén visszaküldési cím: 4400, Nyíregyháza Víz utca 21/A.
Székhely címe: 4336 Őr, Rákóczi utca 20/A
Telefon: +36 30 643 42 11
E-mail: info@smartdiszkont.hu
Áruház neve: http://smartdiszkont.hu
Adószám: 26186311-2-15
Tárhely-szolgáltató: Sakál Média Kft (1156 Budapest, Páskomligeti utca 57. 2. em. 10.) info@sakalmedia.hu

Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
 

A megrendelés lépései:

1. A regisztráció menete
2. A kosár használata
3. A megrendelés összeállítása
4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
5. A megrendelés elküldése
6. A megrendelés visszaigazolása


Megrendelés módosítása, törlése

Megrendelés módosítása, törlése A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről.

Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek!

Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton.

A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefonos úton kerülhet sor (email cím, telefon).


Az adásvételi szerződés létrejötte:

1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)

2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
 

A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
 

Árak

A Webáruházban közzétett árak 27%-os ÁFA-t tartalmazzák.  

Lehetséges fizetési módok

1. Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg
2. Banki átutalás (előre utalás)
3. Utánvételes fizetés

 

Szállítási költség:

Magyarország területén belül:
1. Előre utalás: 690Ft
2. Utánvéttel: 1250 Ft
3. Bankkártyás fizetés esetén: 790 Ft
4. 10.000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes

Kiszállítás, személyes átvétel

Fontos! A rendelés beérkezése után munkatársunk telefonon felveszi Önnel a kapcsolatot az adatok egyeztetése céljából.

- Amennyiben a rendelés leadásakor banki átutalást választ, munkatársunk e-mailben vagy sms-ben küldi el önnek az utaláshoz szükséges adatokat. 

Fontos! Banki átutalás esetén az összeg bankszámlánkra történő beérkezése után indítjuk útjára a csomagot!

- A megrendelő adatainak megadásakor egy olyan szállítási címet célszerű beírni, ahol a megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 1-2 munkanap) napközben, 8.00-17.00 között fogadni tudják az utánvétes küldeményt.

- Amennyiben a rendelt termék valamelyike nincs raktáron, akkor munkatársunk telefonon értesíti Önt, hogy melyik termékre kell várni és mikor várható a szállítás.

- Fontos egy olyan telefonszámot is megadni, ahol napközben akár cégünk, akár a futárszolgálat munkatársai elérhetik Önt a csomaggal kapcsolatos esetlegesen felmerülő nehézségek kezelése érdekében.

- Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás. 

- Amennyiben valamilyen okból a megrendelő, illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a futárszolgálat a megrendelő által megadott telefonszámon egyeztet a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban. 

Fontos! A futárszolgálat az eredeti kiszállításon túl csak kétszer kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.

- A megrendelt termékeket a GLS futárszolgálat szállítja el Önnek.

- A GLS futárszolgálat szabályzata előírja: 1 csomag maximum 40kg lehet.

- Amennyiben Magyarország területén kívül szeretne rendelni üzletünkből, kérjük, e-mailben vegye fel velünk a kapcsolatot!     E-mail címünk: info@smartdiszkont.hu

- Garantáljuk, hogy minden esetben az Ön érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben a mi hibánkon kívül (például ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot és több e-mailünkre sem válaszol) nem tudjuk a rendelést kellő sebességgel feldolgozni. Minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a beszállítónk hibájából nem teljesítettük vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk, vagy pénz visszafizetési garanciával élünk.

 

Elállási jog

A smartdiszkont.hu webáruház a szolgáltatásai terén etikusan és törvényesen a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el. Az  elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján Ön egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén (a visszaküldés költsége a Megrendelőt terheli) követelheti a kereskedőtől az Ön által kifizetett összeg visszatérítését.

Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére. A szerződéstől való elállás esetén a megrendelő nem köteles az eladó kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas termék esetén is gyakorolhatja elállási jogát.

- A fogyasztó a szerződéstől 14 (tizennégy) naptári napon belül indokolás nélkül elállhat.

- A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

- Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

- Ha a tájékoztatásra a meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra rendelkezésre álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

- A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget (a termék vételára) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket (szállítási költség). A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

- A fogyasztó elállási szándékát szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) és e-mailben is kifejezésre juttathatja.

- Javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsa fel és azt őrizze meg a számlával és egyéb okmányokkal együtt az elállási határidő lejártáig.

A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot:

- A szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a tizennégy naptári napos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte.

- Olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ.

- Olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy romlandó.

- Ide beilleszthető a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. mellékletében található Elállási/Felmondási mintatájékoztató, kiegészítve a vállalkozás adataival. 

Elállási nyilatkozat mintát ide kattintva tudja letölteni.
 

Jótállás, garancia

A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre, aminek az összege nem éri el a 10.000 Ft-ot minimum 3-6 hónap jótállás kötelező. Minden 10.000 Ft alatti termékünkre 6 hónap jótállást biztosítunk. A 10.000 Ft feletti termékre pedig 1 év jótállást biztosítunk.
Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.

A smartdiszkont.hu webáruház  az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásával kapcsolatban a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el:

- Abban az esetben, ha a megrendelt termék nem felel meg a vásárló igényeinek, akkor lehetősége van arra, hogy indoklás nélkül visszaküldje azt hozzánk 14 naptári napon belül. A visszaküldés költségei a vásárlót terhelik. Amennyiben megkapjuk a visszaküldött terméket, 30 napon belül visszafizetjük a vételárát. A visszaküldést minden esetben kérjük előzetesen egyeztetni e-mail-ben vagy telefonon az ügyfélszolgálattal. A visszaküldött termékeket csak és kizárólag számlával és az eredeti csomagolásában tudjuk visszavenni, esetlegesen cserélni. A vásárlástól a megrendelő a kiszállítás előtt is elállhat, ez irányú szándékát szintén kérjük e-mail-ben vagy telefonon egyeztetni ügyfélszolgálatunkkal.

- A Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

- Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

- A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

- Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

Az árucikkek cseréje meghibásodás esetén:

Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt a smartdiszkont.hu webáruház díjmentesen kicseréli. A termék mindenkori visszajuttatása a vevőt terheli. A termékeket csak és kizárólag eredeti csomagolásban, hiánytalanul és a kiállított számlával együtt tudjuk visszavenni. Abban az esetben, ha a termék hiányosan, hibásan vagy bármilyen más problémával kerül kiszállításra, akkor webáruházunk 8 munkanapon belül kicseréli, amennyiben az készleten van.

Tennivaló meghibásodás esetén:

Az árucikkek hibáját, cseréjét, elállást a vásárlástól, a termék visszaküldését minden esetben kérjük jelezni az ügyfélszolgálatunk felé, az info@smartdiszkont.hu e-mail címen, vagy a +36 30 643 42 11-es telefonszámon.


Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgálta
tónál (Szolgáltató címe). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Szolgáltató címe) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szolgáltató email címe ).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

 

Kellékszavatosság

A megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

A megrendelő – választása szerint – a Szolgáltatótól kijavítást, vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Ha a megrendelő a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ha a termék meghibásodásában a megrendelő terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

A megrendelő kellékszavatossági igénye 1 (egy) év alatt évül el. A Ptk. szerint fogyasztónak minősülő megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék megrendelőnek történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.


Termékszavatosság

A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő megrendelő a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó (e fejezet alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója - vagyis a Szolgáltató - is) által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatosság körében a megrendelő azt követelheti, hogy a gyártó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosa, egy időben nem érvényesíthetők.

A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót, vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót terhelik.



Jogérvényesítés: fogyasztói panaszok, minőségi kifogások

A smartdiszkont.hu webáruház a fogyasztói panaszok, minőségi kifogások érvényesítésekor a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint jár el:

- Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

- A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.

- Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

- A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.

- Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

- A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

- A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

- Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

- Az ügyfél panaszával, észrevételével ügyfélszolgálatunk mellett a következő szervekhez fordulhat:

a) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    4400, Nyíregyháza, Széchenyi út 2.
    Tel: +36-42-420-180
    Email: bekelteto@szabkam.hu

 b) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály,   Fogyasztóvédelmi Osztály
  Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
  Postacím: 4401 Nyíregyháza, PF: 299.
  Telefonszám: +36 42 500 694,
  fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu